Hur får man egentligen plats med 2 veckors....

Håkan K; sa:
Om du kombinerar mitt inlägg med Nermanders så ser du hur långt du skulle kunna gå. Sen är det bara att göra avvägningen. Hur mycket komfort är du beredd att avstå?

/Håkan

PS. En annan tråd behandlar det viktiga ämnet njutningsmedel, du har väl inte glömt whiskeyn?

Whiskeyn är viktig trots allt, men häll över den i en plastflaska ,även om det är helgerån..

Ur mitt perspektiv vinner de mycket mer i vandringskomfort om de dumpar prylar än de ev. förlorar vid lägerplatsen, men detta har ju nyligen diskuterats mycket grundligt i en annan tråd..

jarlmoden; sa:
Ur mitt perspektiv vinner de mycket mer i vandringskomfort om de dumpar prylar än de ev. förlorar vid lägerplatsen, men detta har ju nyligen diskuterats mycket grundligt i en annan tråd..
Precis, de måste bestämma sig för hur bekvämt de ska ha det, vid vandring och "i läger".

/Håkan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Håkan K; sa:
Precis, de måste bestämma sig för hur bekvämt de ska ha det, vid vandring och "i läger".

Det är på den fronten jag minskat min packning mest. Alla de där sakerna som "kan vara sköna att ha på kvällen" blir alltid liggande oanvända. Byta om till lägerkläder har man inte tid eller ork till.

Men det är ju självklart att samma packning inte passa alla.

Går man upp 8, äter frukost till 9 halv 10, vandrar till lunch, tar 1,5 timmes lunch, vandrar vidare till 16, slår läger, fixar middag, myser i lägret etc så har man ett ganska stort behov av lägerprylar.

Går man upp 7, är marchfärdig 8, tar en halvtimmes lunch och vandrar till 18-19 innan man slår läger och äter middag så har man ju helt andra behov.

Håkan K; sa:
Om du kombinerar mitt inlägg med Nermanders så ser du hur långt du skulle kunna gå. Sen är det bara att göra avvägningen. Hur mycket komfort är du beredd att avstå?

/Håkan

PS. En annan tråd behandlar det viktiga ämnet njutningsmedel, du har väl inte glömt whiskeyn?

God förbude... ICKET! Men det blir i mitt fall, Mörk rom... Smakar fin fint och motverkar skörbjug... :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips