Hur fästa sitsen i kajak

Jag har en Kajak med "skumgummisits". Har tidigare limmat fast den på kardborreband, och limmat kardborreband på glasfiberkarossen invändigt. Limmet invändigt var vanligt kontaktlim och nu har det lossat från glasfibern.

Vilken typ av lim är lämpligt?

--- Mats ---

Jag vet inte om det är den bästa lösningen på ditt problem, men det finns i alla fall självhäftande kardborrband. Jag har använt det för att fästa gps:en på däck, och där funkar det bra. Det kan ju behöva bytas nån gång, men det är å andra sidan ganska lättsamt.
Mitt band köpte jag nog på Biltema, men det finns nog på bl a Clas Ohlson också.

Jag vet inte om det är den bästa lösningen på ditt problem, men det finns i alla fall självhäftande kardborrband. Jag har använt det för att fästa gps:en på däck, och där funkar det bra. Det kan ju behöva bytas nån gång, men det är å andra sidan ganska lättsamt.
Mitt band köpte jag nog på Biltema, men det finns nog på bl a Clas Ohlson också.

Att kardborrbandet lossnat upptäckte jag igår efter en tur på guppigt hav med den underliga känslan att "jag sitter löst i kajaken". Så jag föredrar lim om det finns... :)

--- Mats ---

Locktite 454 funkar nog fint bara du rengör och ruggar upp glasfibern

Det är stor skillnad på Kardborrband och kardborrband. 3M kardborrband används av de flesta inom fordonsbranchen och funkar helt OK

Hans Friedel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips