Hur få ut Compact flashkortet?

Köpte en nytt compact flash kort och upptäckte att mitt gamla inte går att få ut. Jag har fällt upp 'spärren', men det hjälper inte. Jag har en nikon coolpix 2000. Ska jag verkligen behöva gå tillbaka till affären för att få det gjort?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det enda som jag kan hitta är på insidan av locket till minneskortet, där det står att man ska fälla tillbaka spärren.

Tryck in

Har för mig att vissa minneskort ska tryckas in ett par millimeter för att släppa.
Samma funktion som på vissa TV-apparater.... "luckan till knapparna" tryck in, släpp & luckan åker ut

//Peter

Jag gick in på expertbutiken och de fick visa mig. En normalbegåvad schimpans hade nog kunnat lista ut det, men inte jag. pinsamt värre.
Tack ändå för tipsen.

Coolpix 2000 vet jag inget om, men på min Coolpix 2100 är det bara att trycka in den svarta knappen som sitter bredvid kortet innanför luckan, så åker kortet ut, hur lätt som helst.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips