Hur ändra välkomstmeddelande i Garmin eTrex Legend ?

En bekant som har en Garmin eTrex Legend har flyttat 10 mil från stan. Jag har förmodligen någon gång skrivit in hans namn och adress i startmeddelade (visas när man slår på GPSen)
Jag har nu läst PDF manualen utan att hitta hur man gör för att ändra detta meddelande.

Möjligen kan det ha varit så att frågan om namn och adress kom upp första gången GPSen slog på, eller så kan jag ha använt programmet

http://www.milvang.no/gps/GpsWarn.html

Finns möjligheten att ändra detta meddelande via normala menyer på eTtrex Legend, eller ska man hålla in någon/några knappar när man slår på GPSen ?

Per Brune

Brune; sa:
Finns möjligheten att ändra detta meddelande via normala menyer på eTtrex Legend, eller ska man hålla in någon/några knappar när man slår på GPSen ?
Jag antar att programmet modifierar firmwarefilen innan man laddar ner den, åtminstone var det så man manuellt gjorde detta för att antal år sedan.

En ny hackning av firmware går nog därför åt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Siden det er en legend så har du nok brukt Gacrux sitt lille program.
Nyere Garmin håndholdte : meny=>setup=>welcome

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips