Garmins eTrex VS GPSmap?

Är i valet och kvalet mellan att köpa en eTrex Legend C, eTrex Vista C, GPSmap 60C eller en GPSmap60CS.

GPSen kommer att användas under jakt. Alltså så kommer jag att befinna mig största delen i skogen, hur är mottagningen på dessa modellerna (antennen)?
Klarar jag mig med en eTrex?

Tänkte köpa via http://www.aspidshop.com/ är det samma grundkartor med i Garmin GPSerna där som i Sverige?

Går språket på menyerna att ändra till Svenska?

Är Aspido ett bra seriöst ställe att handla ifrån?

[Ändrat av sotter 2005-07-26 kl 16:53]

Antennen på 60CS är känsligare vid dåliga förhållanden (tät skog) än den i en eTrex. Däremot är det inte så säkert att den position som kan räknas ut, under dessa dåliga förhållanden, är speciellt rätt.

Vid bättre förhållanden är eTrex bekvämare att bära på.

Alla Garmin GPS som säljs i Europa och Afrika har samma baskarta.

Menyerna kan ställas in på fler språk än det flesta orkar lära sig, däribland svenska.

Jag har hört andra, som handlat från Aspidshop, med bra resultat. Själv har jag inte försökt.

Anders

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag köpte en eTrex Vista C därifrån förra hösten. Har fått reklamera två pga att den ibland stängde av sig när jag hade den monterad på hojen. Hände aldrig i skogen så jag antar att det var vibrationerna på styrkronan.

Språk går att få på svenska. Baskartan är europeisk.

Aspid har funkat jättebra både vid köp och reklamation. Beställ till en adress där du finns fysiskt då paketet går med FedEx och levereras till dörren. Jag fick både GPS och European City Select levererade över natten. GPS:en på ca 21 tim efter beställning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips