Hur ändra välkomstmeddelande i Garmin eTrex Legend ?

En bekant som har en Garmin eTrex Legend har flyttat 10 mil från stan. Jag har förmodligen någon gång skrivit in hans namn och adress i startmeddelade (visas när man slår på GPSen)
Jag har nu läst PDF manualen utan att hitta hur man gör för att ändra detta meddelande.

Möjligen kan det ha varit så att frågan om namn och adress kom upp första gången GPSen slog på, eller så kan jag ha använt programmet

http://www.milvang.no/gps/GpsWarn.html

Finns möjligheten att ändra detta meddelande via normala menyer på eTtrex Legend, eller ska man hålla in någon/några knappar när man slår på GPSen ?

Per Brune

Brune; sa:
Finns möjligheten att ändra detta meddelande via normala menyer på eTtrex Legend, eller ska man hålla in någon/några knappar när man slår på GPSen ?
Jag antar att programmet modifierar firmwarefilen innan man laddar ner den, åtminstone var det så man manuellt gjorde detta för att antal år sedan.

En ny hackning av firmware går nog därför åt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Siden det er en legend så har du nok brukt Gacrux sitt lille program.
Nyere Garmin håndholdte : meny=>setup=>welcome

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips