Hund???

Tänkte om någon vet ett billigt och bra sätt att transportera sig med hund från storstan till fjället.

De flesta bussbolag jag hittar vill inte att man har med husdjur överhuvudtaget...

Hunden är av den storleken att den ej får plats i handväskan .;)

Tacksam för svar

// Nicke
 
Tåg funkar fint..förutsatt att det går tåg dit du ska?

I buss brukar man få ta med hunden bara man sätter sig längst bak i bussen.
 
Ja i buss är det väl i princip aldrig nått problem, använda bakre dörren och sitta långt bak är väl riktlinjen, på tvåvåningsbussar brukar nedre plan va allergi-utrymme..

På tågen finns vagnar med plats för djur, dock bara sittvagnar så vitt jag vet.
Och där samlas givetvis alla djur så på dom historier jag hört kan det bli lite spännande, hur alla hoppas att inga fler djurägare kliver på :)
 
Jag har åkt å både buss och tåg med min hund och tåg har varit klart smidigast. Visst brukar det vara andra djur i kupén men det har alltid gått bra. Jag har aldrig varit med om att bussbolagen inte tagit ombord hundar men det kan hända att du får betala extra om hunden tar upp en del plats. Även på tågen kan du få köpa en ungdomsbiljett till hunden om är av större modell.

Om hunden aldrig åkt buss eller tåg tidigare kan du alltid vänja den lite genom att ta några kortare resor med lokaltrafiken. Första gången på en buss var lite spännande då den kränger mer än tåget men det gick bra det med.
 
perfa

Tackar för svaren:)

Skönt att höra att det finns bussbolag som tillåter hund... de jag hittade sa nej...

Om någon ellr några har tipps på bolag som kan transportera mig och hunden till Grövelsjön skulle jag bli jätte glad, då jag tycker det här med internet är lite knixit... :)

tack återigen

// Nicke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
VaratOchStigen Vilken ryggsäck för 1 person + hund? Transportera 21
Islusen Klövjeväskor till hund Transportera 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.