Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag (och STF kundtjänst som jag nyss pratade med) tror att det helt enkelt är fel på hemsidan och att informationen inte (ännu) lagts in. Jag jobbar själv inte i Jämtland så helt säker vågar jag inte vara. Jag tycker dock att det låter väldigt konstigt att det inte skulle finnas hundrum i alla fjällstugor även i Jämtland.
Den som hört någonting annat får gärna skriva en rad och och förtydliga var informationen kommer ifrån. Oavsett vad som gäller så borde hemsidan bli tydligare.
/Erik - stugvärd i Singi från och med nu på torsdag
Hundar får självfallet bo på alla STF:s fjällanläggningar! Hur stort utrymmet är och hur många sängplatser som där finns varierar, men finns gör det. Vilket ramaskri det skulle bli annars!
Vad gäller Jämtlandsfjällen specifikt så är det som sagt rum i "gammelstugorna" som är hundtillåtna. På Gåsen och i Vålåstugorna är det en halv "Abrahamssonstuga" det rör sig om (10 bäddar), medan det i Stensdalen och Lunndörren är ett rum med 6 respektive 4 (tror jag) bäddar.
När vi paddlade i början av oktober hade vi extremt fint väder. Efteråt kom stormen Amy. Höstpaddlingen är en återkommande händelse som vi sysslat ...
3 kommentarer
En måndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nästan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders åker med våra kikare till ...
4 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer