Houdini-brallor?

Undrar om någon här har erfarenhet av Houdini Liquid Rock Pants?

Tacksam för svar!

Gillar dem. Jag använder dem till fjällvandring och ibland till klättring. De är bekväma, luftiga, snabbtorkande och går snabbt att kavla upp till shorts. Snygga är de också. Nackdelar är att de förmodligen inte är så slitstarka och att de är oförskämt dyra. Vidare varken värmer eller skyddar de särskilt väl, men det är de å andra sidan inte gjorda för heller.

- Erik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
De är prisvärda!
Jag köpte just mitt andra par, efter att ha bott i det första sen i julas.
De första har två skador: ett glödhål efter en grillning, och en 5 cm lång reva efter att jag hjälpte brorsan flytta. Jag märkte inte när den uppstod, så jag vet inte vad som hände.
Så de är nog inte lika tåliga som Houdini vill ge sken av.
Tycker ändå de är prisvärda eftersom de är så grymt sköna. De är svala, praktiska att konvertera mellan hel- och 3/4-längd och framförallt får jag grymt snygg bak i dem :)
Har använt dem mest hemma, och på lekplatsen, men även på ett par mindre utflykter i naturen.

Köp!

/OJ

Hållit hitintills!

Undrar om någon här har erfarenhet av Houdini Liquid Rock Pants?

Tacksam för svar!
Jag använder för närvarande ett par Houdini Liquid Rock Pants när jag vandrar i fjällen. Fördelarna med Liquid Rock-byxorna är att de sitter skönt och är luftiga samt att de väger lätt och torkar snabbt. Slit-tåligheten kan jag inte uttala mig om ännu då detta är första säsongen jag använt dem. De har dock klarat av två fjällturer hitintills i år, och de kommer med på min för säsongen tredje fjälltur, som bär av till Sarek imorgon.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips