Hotagen

Undrar om någon fiskat Stor-stensjön/ Stor- och LillFurvuln och Storån ner mot Storåbränna och eventuellt har några erfarenheter ( om fisket, terrängen etc...) att dela med sig av.

Undrar om någon fiskat Stor-stensjön/ Stor- och LillFurvuln och Storån ner mot Storåbränna och eventuellt har några erfarenheter ( om fisket, terrängen etc...) att dela med sig av.

Har fiskat i övre Lill-stensjön, gott om Öring i 15cm klassen.
Stenigt, reglerat där.
Fick och såg inget större.
Stor-stensjön var inte upplåten för fiske då (4år sedan) och tror inte att den är öppen nu heller.
http://www.hotagen.com/karta.html

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Visserligen inte efterfrågat område, men ligger i närhetern...
I Toskströmmen har jag fått 2 harrar på 8 hg och en strax under kilot, de mindre på fluga dessutom!
Det finns många bra, minde fiskade vatten i Jämtland, det gäller att bara hitta sitt (jag har ett med öring och röding).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips