Höjpunkt -2003?!?

Vandringen genom Laisdalen, Arjeplogsfjällen i somras rankar jag högst av vandringarna 2003. Mer vildmark och ödemark än så får man leta efter i Sverige.

Laisdalen:
cpic3f6a23d252a71.jpg


Raskesven
 
fjällkurs med Köpings Scoutkår!!

Helt klart fjällkursen uppe i grövelsjön under Sportlovet. Självklart ska man ju åka på andra delen nu i Februari.
 
Mont Blanc

Självklart var det gångna årets höjdpunkt att få stå på toppen av Västeuropas tak - Mont Blanc. Att vi dessutom hade sjukt bra väder hela veckan gjorde ju inte saken sämre direkt!

Petra
 
känns lite fattigt i jämförelse med nya zeeland och mont blanc men...
min första jigg-abborre över kilot ur röjdån i nordvärmlandsskogen tror jag att jag rankar högst ändå..
 
Själv måste jag nog säga att sommarens resa till Svalbard var höjdpunkten (anmälde mig till nästa sommar på vägen hem). 11 dagar fulla med möten med djur och natur, samt en möjlighet att se de nordligaste delarna av vår civilisation.

mvh Christian
 
Kebnekaise

En höjdpunkt för mig 2003 var när vi kom upp på Kebnekaises sydtopp efter en lång vandring längs västra leden. Det var det ena av våra mål för vandringen i somras och det enda som vi nådde.
/T
 
Skejttur Abisko-Nikkaloukta

Skejtade Abisko-Nikkaloukta under skärtorsdagen i härligt väder. Mycket upplevelser under kort tid. Det var min höjdpunkt under 2003.

/Tommy
 
Sylarna i påskas

En sex dagars tälttur till sylarna under påsken 2003 med upp till 16 grader varmt. Otroligt rolig och varierande resa med bla en natt i bivack. Tog dock 5 timmar att gräva den men det var skoj!
 
Paddeltur i hettan

Svårt att välja. Fjällvandringen ligger alltid bra till. Men i år får det nog ändå bli två dagars paddeltur i Stockholms skärgård. Förhållandena var perfekta - strålande sol, ingen vind och varmt i vattnet. Vi övernattade under bar himmel på en liten kobbe långt ut mot ytterskärgården och det var till råga på allt fullmåne.

Det var första gången på länge som jag lyckats bränna mig i Sverige - trots solskyddsfaktor!
 
Friluftsaktivitet?

Jag vet inte om det får räknas som frilutfsaktivitet, men Raid Uppsala tillsammans med bror var en höjdare. Skulle dessutom vilja hålla med tidigare författare i att hela mountainbikesäsongen var mycket minnesvärd och ger mersmak inför i sommar.

Erik
 
Offpistfestivalen i Abisko!

Högst på min lista hammnar Offpistfestivalen i Abisko v 14. Fyra dagar åkning i brant offpist med gott om lössnö. Kajakveckan på Åland hammnar dock inte långt efter.
 
Nguarahoe

Att klättra upp på vulkanen Nguarahoe i Tongariro National Park på Nya Zealands nordö ligger bra till (skönt att kunna lägga sig ner på rykande varm mark när det blåser snålt är inte så dumt), ihop med en sen kväll med fiske i Tongariro...

//johan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zzeezz Höjpunkt -2004?!? Utrustning allmänt 14

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.