Jag kör samma som Thomas och har samma kajak Hobie AI .Vintern.Torrdräkt och dykarskor neopren.Våren, Simms Vadare och dykarskor Sommaren shorts och nätsandaler med gummisula risk för solbränna på bena enda problemet
Redan detta att överhuvudtaget ge mig ut på havet är långt från vad jag tidigare gjort och kräver ett icke obetydligt mått av självövervinnelse.
Håller med Kai-P-Dal ,så är det. Är du nöjd med surfski.Har funderat på det också.Vad ska du ut på havet att göra? Räcker inte skärgården?
@Meritaimen
Ja just det! Vi Hobie-"kanotister" (och surfski-piloterna!) får vackra bruna ben!
mvh thomas
Vad ska du ut på havet att göra? Räcker inte skärgården?![]()
Vi är ju inte så många Hobie-"kanotister" på Utsidan, så var håller du hus någonstans, utan skärgård?Rent tekniskt är det havet, dessutom finns det mycket få öar här så någon skärgård kan man inte kalla det med bästa vilja i världen!
Halland!Vi är ju inte så många Hobie-"kanotister" på Utsidan, så var håller du hus någonstans, utan skärgård?
Vad tycker du om min stolvariant Thomas ,Skall testa imorgon om den funkar.Ful men billigVad ska du ut på havet att göra? Räcker inte skärgården?
@Meritaimen
Ja just det! Vi Hobie-"kanotister" (och surfski-piloterna!) får vackra bruna ben!
mvh thomas
Det där ser ut som en fin, billig och lätt stol!
När jag seglar/använder min AI som trimaran har jag också förhöjd stol men inte en sån där fin lösning. Var har du hittat stolen? Pris? Vikt?
Jag har tittat på en av Biltemas båtstolar men den ser både tyngre och klumpigare ut. Priset var väl ok - under en 500-hundring...
Bygger just nu en mastfots-adapter för att kunna använda lilla riggen till AI-mastfoten. Så att jag utnyttja samma rullsystem för att reglera segelytan. Intresserad?
Ska ut på en tvåveckors-tur i Dalsland i juni, utan sidoskroven och jag vill kunna segla med lilla riggen (som jag har kvar från en tidigare Adventure-kajak).
mvh thomas