Hobergsån

Tjena! Skulle vilja ha lite info om hobergsån. Hur fisket är, vad för fisk, hur de ser ut med fiskemöjligheter och så vidare.

Mvh Thomas
 
Har fiskat där för flera år sedan, då var det bra men inte tillåtet. Ska du till Torrön så rekomenderar jag Gaunan både på norska och svenska sidan. har varit där i många år. På norska sidan är det privat vatten och mycket bra, en av de bästa ställen jag fiskat på någonsin. Fiskekort går att köpa av norsken som bor i gaundalen, han äger 7500 hekter själv så då köper man kort för hela området, inte billigt men bra. Ring gubben i Edevik, han är inte så pratsam men säjer det man behöver veta. Torrön är en bra sjö med men väldigt reglerad vilket inte är så kul att se. Är det något om området du undrar över så kanske jag vet något.

Bilden är från en sjö uppe på fjället på norska sidan, de två största vägde 1,5 kg rensade.
Den andra är med utsikt över Gaunan och längst bak syns torrön.
 

Bilagor

  • Gaundalen 1.jpg
    Gaundalen 1.jpg
    20.6 KB · Visningar: 1,521
  • Gaundalen 2.jpg
    Gaundalen 2.jpg
    34.3 KB · Visningar: 1,445
ang gaunan

Hej!
Såg du varit i Gaunan och firrat...
Fint område...
Läckra bilder som skvallrar om ett storslaget område...

Vad tror du om att paddla uppström detta vatten med kajak...om man kan tänka sig att vada med kajakerna lite här och var..?


vänligen
erik i hälsingland
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.