Hjälp!

La in den här i forumet bo och sova men det är många som tittar men få som kommer med åsikter. Tänkte se om det blir fler här.

Har tänkt mig att köpa ett 4 säsongs tält. Jag har valt att titta lite på de diskussioner som förts på forumet och sett att Hilleberg verkar vara det som man främst rekomenderar.

Tyvärr tillhör jag studerande kategorin med en "enorm" budget och skulle villja undevika att betala mer än 4000 kr.

Det jag främst funderar över är vilket tält man skall/bör välja då valet står mellan att köpa ett Fjällräven Akka eller Skule alt. ett Hilleberg Nallo 2 GT.

Ni som svarar får gladeligen motivera varför jag skall välja Fjällräven eller Hilleberg och jag skulle uppskatta om ni motiverar det på ett konstruktivt vis.

Mvh

Vadue

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Kolla Vaude dom har en hel uppsjö av tält äger själv
ett Space III som jag är supernöjd med. Det är ett kupoltält med dubbla absider för tre personer och bra takhöjd 115cm (innertak) ställbara ventelations hål i båda absiderna vilket ger ett väldig bra luftflöde.
Ring och prata med dom på http://www.northstar.se dom har många fler varianter av tält än vad som visas på deras sida. Kanske ska tala om vad det kostade jag fick det för 2500kr. Har just kommit hem från en vecka i keb och tältet har funkat kanon.

Lycka till

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag valde mellan just Vaude space III och Salewa scorpio III och jag tror att det är en smaksak vilket man väljer. Avgörandet för mig var att absiderna hos Vaude inte var självstagande vilket jag som paddlare gärna vill ha.

Addnature tar 3995:- för Salewat men i helgen beställde jag mitt hos http://www.bergzeit.de där dom har "schnäppsenpreis", dvs REA på detta tält. 333 euro. På svenska blev det 3245:- inkl. frakt till Sverige. Inget dåligt pris för ett 4-säsongs- självstagande kupoltält. Pengarna är dragna så nu väntar jag bara på tältet......Hoppas det blir så här :) inte så här :(

Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips