Hjälp mig!

Jag behöver hjälp! Min katt har klättrat upp i ett träd och har suttit där i 5 dygn nu. Vi har försökt få ner honom bäst vi kan men han sticker bara högre upp och sitter nu i toppen av tallen (ca 10-15 m upp). Han klarar inte längre! Räddningstjänsten kan inte hjälpa till... Därför vänder jag mig nu till ER som kan klättra eftersom jag själv inte har några klättringserfarenheter. Katten kommer inte att kunna komma ner på egen hand...

Katten befinner sig i Västerås och kommer nog inte att leva länge till om han inte kommer ner väldigt snart! Snälla hjälp mig!

MVH

Matte
 
Nej

Nej, det gör han inte. Jag vet att de allra flesta katter kommer ner efter 3 dagar för då orkar de inte längre enligt vad alla säger, men inte Nisse. Han satt där för 3 månader sedan i 7 dagar och var nära att dö. Katten har inga överlevnadsinstinkter... Om han överlever detta kommer han från och med nu vara ute i sele så att han inte klättrar upp i något mer träd.

Tack för uppmuntran iaf!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...