Hjälp mig välja plats för basläger i Kanada

Hej Johan123, om du ska ha ett basläger som du lämnar obevakat så bör du noga fundera på hur du ska skydda mat och övrig utrustning. Speciellt björnarna kommer att vara mycket intresserade. Det finns mycket info och tips om du googlar.
 
Har fått prisuppgifter från Ahmic Air vilka är baserade i Yellowknife. Pris enkel väg till en sjö jag sett ut ungefär 25 mil från Yellowknife med deras minsta plan Cessna 185 för mig och en kanot är 2 800 CAD (Canadian Dollar) vilket blir ungefär 22 000 SEK. Tur och retur således ca 44 000 SEK.

Tycker det var ett väldigt häftigt pris. Någon som gjort något liknande och kan konfirmera om det låter som ett "normalt" pris?
 
Om jag ska gissa lite så kostar varje flygtimme 4-5 tusen kr för flygplanet.
Sen ska piloten ha lön och bolaget ska gå med vinst helst.
Och så finns kanske lite overhead som ska betalas, d v s någon mek, någon som bokar osv.
Och flygtiden är ju dubbel, d v s planet ska ju hem igen, så kanske 1 timme flygtid ut ger totalt 2 timmar varje gång.
Så sista gissningen blir att det kostar minst 15 000:- per gång kanske mer p g a nuvarande bränsle och reservdelspriser.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...