Hjälp identifiera jacka/plagg

Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att identifiera en jacka - hur gör ni för att ta reda på modellnamn och information om en jacka eller ett plagg som ni endast har märkets namn på?

Jackan i fråga är av märket The North Face, Summit series. Det är Pertex Quantum i den.

Någon som vet eller som har tips på hur en gör för att ta reda på modellen?
Mvh/Simon

Bilagor

• Capture+_2018-01-19-12-33-14.jpg
    Capture+_2018-01-19-12-33-14.jpg
    28.4 KB · Visningar: 639

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Finns en del plagiat så det är nog svårt att veta säkert om du inte vet var plagget är köpt eller kan jämföra med samma modell.

Thure

Finns en del plagiat så det är nog svårt att veta säkert om du inte vet var plagget är köpt eller kan jämföra med samma modell.

Thure
Ah, det hade jag inte tänkt på. Är det så pass vanligt även bland funktionskläder alltså?
Jag som tänkt köpa en uppsättning begagnat.. Tack för infon - får börja kolla upp hur en ser att det är original!

Hur gör en annars för att använda sig av modellnummer som finns på klädernas lappar? Är det bara till att googla eller finns det databaser eller liknande att söka i?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips