Hjälp identifiera jacka/plagg

Hej!
Jag skulle behöva hjälp med att identifiera en jacka - hur gör ni för att ta reda på modellnamn och information om en jacka eller ett plagg som ni endast har märkets namn på?

Jackan i fråga är av märket The North Face, Summit series. Det är Pertex Quantum i den.

Någon som vet eller som har tips på hur en gör för att ta reda på modellen?
Mvh/Simon

Bilagor

• Capture+_2018-01-19-12-33-14.jpg
    Capture+_2018-01-19-12-33-14.jpg
    28.4 KB · Visningar: 644

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Finns en del plagiat så det är nog svårt att veta säkert om du inte vet var plagget är köpt eller kan jämföra med samma modell.

Thure

Finns en del plagiat så det är nog svårt att veta säkert om du inte vet var plagget är köpt eller kan jämföra med samma modell.

Thure
Ah, det hade jag inte tänkt på. Är det så pass vanligt även bland funktionskläder alltså?
Jag som tänkt köpa en uppsättning begagnat.. Tack för infon - får börja kolla upp hur en ser att det är original!

Hur gör en annars för att använda sig av modellnummer som finns på klädernas lappar? Är det bara till att googla eller finns det databaser eller liknande att söka i?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips