Hjälp! Dragkedjan fastnade.

När jag skulle mannekänga i min sprillans fleece från Garphyttan var jag lite för ivrig och detta hände.

garp.jpg

Hur fasiken löser jag "knuten"? Löparen kan dras ett par mm uppåt (med viss kraft) och sen tillbaks igen, men där är det stopp. Själva kedjan är plast, så rädd att ha sönder den.

Detta har väl hänt förr, men då har lite ryckande fram och tillbaka hjälpt, så icke nu. :cry:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det gick! 🎉

Problemet var att löparen bara gick att rubba någon mm uppåt och sen tillbaks till samma lägge. Till slut lyckades jag föra den mer och mer UPPÅT, tänkte att det kan inte bli vätte, o på nåt sätt få in den släta biten därnere på kedjan en liten bit i den nedre löparen, och hi och hej, plöstligt gick det att dra ner den övre löparen. Skönt!

Verkar vara en varm o skön jacka ivf. Jättebra fickor. Runt halva priset just nu. Modellen har ändrats till nästa säsong. Den gamla är snyggare. :D

Det var helt o hållet handhavandefel. Stod o fumlade i mörkret och hade inte insett att det var tvåvägs blixtlås, så höll väl inte ihop löparna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips