Hjälp att identifiera berg i Himalaya!

Hej!

Jag skulle behöva hjälp att identifiera ett berg. Jag tog bilden innan vi nådde Manang när vi vandrade Annapurna Circuit. Berget i förgrunden är Pangri Danda men jag blr inte klok på det höga snöklädda bakom och jag har lyckats förlagt kartan. Finns det någon här som har koll?
Annapurna Circuit.JPG

Tack på förhand
Björn
 
Inte varit _där_ men blev nyfiken. Hittade nedan hyfsat detaljerade karta (tar tid att ladda) & en bild, Kanske inte hjälper men det var så nära jag kom:)

https://www.flickriver.com/photos/vgomis/5241474819/

https://www.magicalnepal.com/annapurna-circuit-trek-map/

Visa bilaga 34484
Tack så mycket för ditt engagemang! Bilderna på flickriver är väldigt nära. Kartan täcker in ett större område än vad min gör men jag skulle behöva någon med höjdkurvor.
 
Jag har också gått där för länge sedan. Känner igen platsen. Kan det vara Manaslu? Ska se om jag hittar en karta.
Jag har också funderat på Manaslu men tycker inte att jag får till det med profilen, men kanske. Jag har hittat min karta men den når inte till Manaslu tyvärr. Skulle behöva någon detaljerad däröver.
 
Jag har också funderat på Manaslu men tycker inte att jag får till det med profilen, men kanske. Jag har hittat min karta men den når inte till Manaslu tyvärr. Skulle behöva någon detaljerad däröver.

Jag hittade kartorna men de gav inte så mycket. Nästan bättre med google earth. Nu vet jag inte exakt var bilden är tagen men de bjässar som ligger i den riktningen ser ut att vara Manaslu, Ngadi Chuli och Himalchuli. Vid en närmare titt gissar jag på Himalchuli.
 
Jag hittade kartorna men de gav inte så mycket. Nästan bättre med google earth. Nu vet jag inte exakt var bilden är tagen men de bjässar som ligger i den riktningen ser ut att vara Manaslu, Ngadi Chuli och Himalchuli. Vid en närmare titt gissar jag på Himalchuli.
Fotot är taget strax öster om Manang.
Himalchuli ser ut att stämma väldigt bra! Jämför jag fotot med höjdkurvorna i Google maps så känns det som att allt stämmer. Tack så mycket för hjälpen!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.