Hjälp angående blixtlås.

Hej. Mitt blixtlås på min jacka har gått sönder.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Blixtlås Ni som är intresserade kan gå in på länken och se hur det har gått sönder. Del nummer 10 har nämligen ramlat av, om jag lyckas få tag på en ny kan jag enkelt ersätta den genom att"trä på" den på blixtlåset. Någon som vet vart man kan få tag i en sådan, kanske känner ni någon bra skräddare som man kan prata med :)

Tack.

Tror

att detta är kört. Men att byta blixtlås på en jacka är inte jättesvårt och det kan du få gjort av en sömmerska om du inte klarar det själv. Är det en metall eller plastdetalj du saknar?

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det glömde jag visst nämna. Den är gjord av metall.
Jackan/rocken är gjord av bomull, ganska tjockt tyg. Tycker det verkar besvärligt att göra det själv.

Ska leta runt och se om jag kan hitta ett ungefär likadant blixtlås och pilla av metalldelen och sätta den på rocken. Att lämna in den är jag också beredd att göra, känns bara lite onödigt att byta hela blixtlåset när det i själva verket räcker att hitta en ersättare.

Tackar.

att detta är kört. Men att byta blixtlås på en jacka är inte jättesvårt och det kan du få gjort av en sömmerska om du inte klarar det själv. Är det en metall eller plastdetalj du saknar?

Thure

Hände på min favorittröja för ett tag sen. Jag bytte hela blixtlåset, anledningen till att grejen hade trillat av var att tyget den satt fast i hade slitits sönder, så det fanns inget kvar att sätta fast ersättaren i.

Okej, blixtlåset är intakt förutom att metallgrejen har lossnat. Förstår dock vad du menar.

Ska kontakta dem och se om de kanske kan skicka en sådan, bor ganska långt från Stockholm - men det är värt ett försök. Gillar nämligen rocken väldigt mycket :)

Tack för hjälpen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips