KAn inte annat än hålla med om att det är en klar skillnad i kvalitet, men att det inet spelar så stor roll om du inte tillhör en ganska exklusiv liten skara som verkligen testar grenserna för sig själv och i de lägena inte vill att utrustningen ska sätt gränsen onödigt tidigt.
Dvs: 90% eller fler av dem som har hilleberg lika gärna kunde haft FJ vad gäller slitstyrka osv.
Om du har tänkt använda ditt tält mer än någon gång i månaden och året runt så är hilleberg nog att värd sin prisskillnad.
Om du tänkt dig att fjällvandra om sommaren och kanske hösten och i övrigt kommer använda tältet max någon natt i månden så är FJ fullt tillräckligt för dig.
Detta skrivet med avseende på material- och sömnads-kvalite samt slitstyrka, det tar inte hillebergs i vissa fall mer tilltänkta och smidiga detaljer i hänseende. Om du funderat på ett nallo GT tex så är möjligheten att rulla undan absiden enligt mig väldigt mycket värd om det är en vindstilla, varm och myggig vilodag på fjället tex...
...vikten låter jag bli att nämna för det kommer snart någon som ser det som sitt område att göra om jag känner vissa rätt!