Het potatis: bultning

Håller med på alla punkter, men samtidigt är det förstås så att den som lämnar en kamsäkring inte gör det frivilligt
Men man kanske bör inse att man har ansvar att återvända och rensa om man inte får bort den på första besöket. Att ersätta in-situs med borrbult är kanske lite långsökt när det gäller vissa placeringar, men är det inbankade småkilar eller annat där lägget helt enkelt inte normalt håller jag med.
 
Jag förstår inte hur just detta är av betydelse. Om nu klättrandet upphör, varför skulle det vara så viktigt att det är spårlöst efter bultarna? Exakt vem är det man tar hänsyn till då? Inte är det djur och växtliv i alla fall. Menar du att någon som inte stört sig på dem när de har använts skulle helt plötsligt bli störd av dem om de inte används? Som icke klättrare, hur ser man skillnaden?

Ingen aning, jag ville bara belysa det enda egentliga faktaskillnaden jag kan se i diskussionen. Värderingar överlåter jag till nån annan! Nu ska jag ut och klättra lite mixleder ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.