Hemslöjdat tält i Afrika

Tack för tipsen.

Hade inga stora problem med kondens under natten när jag sov. Det var främst dagg som på något konstigt sätt kondenserade på insidan (när jag inte var i tältet). Detta hade jag dock bara problem med på lite högre höjd; 30 grader på dagen och riktigt ruggigt på kvällen/natten (stor temperaturförändring och hög luftfuktighet).

Tältet är sytt med golvet 5 cm "under" nederkant duk, körde med teleskopstavar och fick en bra glipa. Översta bilden var första gången jag slog upp det, hade inte förlängt öglorna tillräckligt för att få glipa. Åtgärdades snarast...

Har absolut kollat på Six Moons tält... Speciellt Refuge (som har försvunnit ur sortimentet). Verkar vara bra grejer.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips