Hemslöjdat tält i Afrika

Tack för tipsen.

Hade inga stora problem med kondens under natten när jag sov. Det var främst dagg som på något konstigt sätt kondenserade på insidan (när jag inte var i tältet). Detta hade jag dock bara problem med på lite högre höjd; 30 grader på dagen och riktigt ruggigt på kvällen/natten (stor temperaturförändring och hög luftfuktighet).

Tältet är sytt med golvet 5 cm "under" nederkant duk, körde med teleskopstavar och fick en bra glipa. Översta bilden var första gången jag slog upp det, hade inte förlängt öglorna tillräckligt för att få glipa. Åtgärdades snarast...

Har absolut kollat på Six Moons tält... Speciellt Refuge (som har försvunnit ur sortimentet). Verkar vara bra grejer.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips