Hemmaklättervägg utomhus?

Vi har gjort en klättervägg inomhus åt våra tjejer med Ergohold-grepp;

3094550107_0a7fcc4719.jpg


Bra friktion och grepp som skall fungera även ute. Lite för lätta att greppa för stortjejen som nu är 7 men de går ju att vända för att öka svårightesgraden.
Väggen är drygt 2x2,4m och då har vi använt 33 grepp för att de skulle kunna klättra från 2 års ålder (med hjälp förstås).
 
Vi har gjort en klättervägg inomhus åt våra tjejer med Ergohold-grepp;

3094550107_0a7fcc4719.jpg


Bra friktion och grepp som skall fungera även ute. Lite för lätta att greppa för stortjejen som nu är 7 men de går ju att vända för att öka svårightesgraden.
Väggen är drygt 2x2,4m och då har vi använt 33 grepp för att de skulle kunna klättra från 2 års ålder (med hjälp förstås).

En sån där vill jag bygga till mina grabbar. Synd bara att väggarna i min lägenhet är helt hopplösa. Antingen brinner borren eller också är det bara luft. Fast det är klart, man kanske kunde få upp en stor jäkla skiva och dra fast greppen på den...
 
Moaahahaha...

Jo, jag lovar, men hål inte andan medan du väntar... ;o)

Alltså, HJÄLP vad snygga Bloqxarna är!!! Allvarligt HA-BEGÄR! Jag vill, jag vill, jag vill! Vinna en million eller två...
http://bloqx.kompan.com/intl/productrange.asp

Min älskade make tar väl snart ut skillsmässa, men HUR svåra tror ni de är att göra? Inte SÅ väl... Som sagt så är det väl att fuktsäkra sågytorna som är det svåra och fixa så de inte blir skarpa och riviga... Och så måste man ju hitta såna hörnbeslag nånstans...

//A

Nja, det där skulle inte jag ge mig på (fast min tumme sitter inte långt från handflatan å andra sidan). Det är en väldig massa vinklar som ska stämma, både på själva femhörningen och på den sida där femhörningarna ska sitta ihop, så att säga. Har du en bra verkstad går det nog. Ska du göra det med handhållen såg får du nog ladda upp med ett ekonomipack färska svordomar.

Men fuktsäkringen ska väl inte behöva vara något jätteproblem. Kolla runt på nätet eller fråga i bygghandeln.
 
fallhöjd

För att ett fall ska bedömas som högt, och därmed kunna ge allvarliga skador, så brukar man säga att fallet ska vara 1,5-2 ggr personens kroppslängd.

För barn 0-15 är dock denna siffra 1-1,5 ggr barnets kroppslängd, så fallet behöver inte vara så högt för att bli allvarligt.

Vad kommunerna och EU har i sina sandlådor är väl en sak, de har nog inte råd att kosta på barnen riktiga crashpads, men om nu har det så är det nog inte en dålig investering.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.