"Hemlig" Fjällräven jacka?

När jag bläddrade igenom den nya Fjällräven katalogen fick jag se en bild (sid 29) på bilden bär Jerry & Henrik en jacka med lite annorlunda lock på fickorna.

Givetvis blev jag lite nyfiken på vilken modell det var så jag letade på Fjällrävens hemsida och på Naturkompaniets i webbshop men jag hittar den inte.

Någon som vet vad det kan vara för jacka?

Är det en äldre utgången modell?

Kan det vara en prototyp på en framtida modell?

Jag har skrivit till Fjällräven på deras FB sida med samma fråga, men jag har inte fått svar.

Nu går jag då till de verkliga experterna ni på Utsidan alltså...

Knappast hemlig, men ser du på snittet är de raglandskurna. Bröstfickorna sitter nere under bröstremmen. Det kan ju vara praktiskt.
Det förekommer massvis med prototypsgrejor som aldrig görs än mer i begränat antal. Troligtvis leder de utvecklingen framåt.
I FM skulle alltid materialförsök avslutas med uppeldning, märkligt vad det brann dåligt ibland.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fjällräven prototyp

När jag bodde i Örnsköldsvik och Fjällräven sydde sina kläder där (och även tält och ryggsäckar) så kunde man på ibland på ”Fjällrävenshop” köpa billiga prototyper och kläder i ”nya” färger som aldrig kom i serieproduktion.

Jag har nog haft 2 Fjällräven jackor som nog aldrig blev serieproducerade och en jacka i en färgkombination som nog heller aldrig serieproducerades. Dom som sett den jackan förstår varför. Den var inte snygg men billig.

Edit
Jag har en oanvänd 20-30 år gammal orange och svart ryggsäck som heter ”Fjällräven Trapper 25” som jag aldrig sett i butik eller i katalog. Ryggsäcken är en present från syrran som bor i Örnsköldsvik.

Per

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips