Helsport Superlight tältbotten

Helsport Superlight serien har silikonbelagd tältbotten, påverkar det liggunderlaget så det blir extrahalt då det används i andra tält, exempelvis Hillebergtält, eller blir det bara marginell påverkan?
Satte upp ett Helsport Reinsfjell Superlight hemma på parkettgolvet och jag upptäckte golvet blev såphalt just där.

Har ägt ett Reinsfjell superlight som
jag sålde p.g.a av det hala golvet!
Annars var tältet trevligt , önskar bara de använt ett bättre golvmaterial.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Såphalt var bara förnamnet :)
Men det är väldigt lätt åtgärdat, förslagsvis med små pluppar av silikon här och var på liggunderlagets undersida. Går säkert bra på själva golvet också, men jag sover på ett billigt skumgummiunderlag så det kändes enklare och säkrare att "offra" det i stället.

Annars är jag mycket nöjd med tältet.

Såphalt var bara förnamnet :)
Men det är väldigt lätt åtgärdat, förslagsvis med små pluppar av silikon här och var på liggunderlagets undersida. Går säkert bra på själva golvet också, men jag sover på ett billigt skumgummiunderlag så det kändes enklare och säkrare att "offra" det i stället.

Annars är jag mycket nöjd med tältet.

Har löst problemet på samma sätt.
Enkelt och effektivt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips