Helikopter till Aktse?

Vet någon vilka som flyger till Aktse, datum runt 17:e juli. Planen var att ta sig till Kvikkjokk men Stora Sjöfallet går lika bra. Får väl försöka ringa runt imorgon på dagen men tar gärna tips på bolag och även kostnad. Vi är fyra pers med 20-22 kg ryggsäck så vi bör fylla en helikopter.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag kan svara på min egen fråga med det jag har nu. Att flyga Stora Sjöfallet till Aktse kostar 4150 kr enkel väg med en helikopter som lyfter 400 kg. Dvs. vi fyra får väga ca 100 kg per person med ryggsäck och betalar drygt 1000 kr/person. Väger man mer så blir det 5750 kr för en heli som lyfter 550 kg.

Ska kolla med Lapplandsflyg i eftermiddag då jag hamnade på telefonsvarare i Umeå när jag ringde Kvikkjokk-numret.

Att flyga Stora Sjöfallet till Aktse kostar 4150 kr enkel väg med en helikopter som lyfter 400 kg.

Om du väljer att landa vid parkgränsen vid Skierfe kanske du tjänar någon krona plus att du tjänar massor med höjdmetrar. Det beror ju dock på hur dina vandringsplaner ser ut.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips