Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Tänkte höra om någon har vandrat i helagsområdet i mitten eller slutet av maj. Är nyfiken på hur det brukar vara med snömängderna då. Jag förstår att det är olika från år till år men skulle gärna vilja ha en liten fingervisning om hur det kommer se ut.
"Garanterat" skidåkning på helagsplatån och vinterförhållanden på toppar, i mitten på juni brukar det gå bra att åka utförsskidor vid Sylarna ett normalår
Kanske det går att vandra i de stora dalgångarna i Lunndörrsfjällen, de borde vara ganska barblåsta, men om detta vet jag inget närmare besked, bäst att hålla koll på snön; http://www.smhi.se/content/1/c6/02/78/72/attatchments/s13_maj07.pdf här kan man se hur det är sista april för 2007, men så är det olika år til år
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...