Hede - Sveg?

Tjena!

Jag försöker få klarhet i om det är struligt att paddla mellan Hede och Sveg? Det ser ju sjukt trevligt ut från vägen när man åker bil. Men om det är väldigt strömt/forsande och mycket lyft så känns det kanske inte så aktuellt.

Om nån har en uppfattning om hur lång tid det kan ta i semestertempo så får ni gärna lämna en uppskattning.

/Fredrik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej Fredrik!

Paddlade i Svegsjön i höstas.
En mycket vacker sjö med många vikar.
Det finns en fin naturcamping i NV hörnet där Ljusnan mynnar ut i Svegsjön.
Där kan Du lägga i.

Vi försökte även att paddla motstöms mot Hede men där var för stark fors. Den skulle jag inte vilja paddla utför.

Vekar vara flera större forsar utmed sträckan Hede-Svegsjön..

Hoppas någon kan mer om själva Ljusnan.

Vill du inte paddla Ljusnan där så vet Du att Svegsjön inte går av för hackor!

Hälsningar
Lennart

Okej, tack för inputen. Jag är i stora drag rudis på att paddla så strömt/forsande vatten känns inte akutellt. Synd för det ser sjukt lockande ut från bilen som sagt. Har åkt där några ggr nu på väg till och från Sonfjällets nationalpark, eller om det är reservat.

För försöka hitta en annan tur istället.

Mvh
Fredrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips