Havsöringsfiske vid Gävlekusten

Har havsöringsfisket kommit igång...

vid Gävlekusten ännu? Är det någon som har några intressanta fångstrapporter därifrån?
 
Visst har det startat!!

Frågan är om du hinner med nu då tåget redan har gått?

Jag har skrivit på en annan sida hur det började för mig/oss!! Helgen som inledde Maj började med två st på Lördagen 1.7 samt 0.7 Fortsatte sedan på Söndagen med 3.7 2.1 samt 0.7 sedan blev det kallt och frånlandsvind innan Onsdagens eftermiddag gav luckor i skurarna och inbjöd undertecknad på en fin fajt innan håvens nät tog hand om en på 3.8!! Sedan så följde dagar av kyla och hård vind, yttemperaturen sjönk från 10.2 (där vi fått våra Öringar) till ca 5 grader och det gillar nog inga Öringar.. Vad jag hörde så var det få fiskar som blev tagna innan den andra helgen i Maj, då jag fick vara med om en tur som gav två Silverdrottningar som vägde 2.7 samt 2.5..
Sen kall, kall nordan igen innan nu i Torsdags då vi fick höra att en gubbe hade fått två fina från båt, tror det var 4.5 samt 4.6 de vägde... Så den kvällen åkte jag ner efter 19.00 och lyckades få min andra storÖring på 3.8 för iår.. Satan vad de kan kämpa Gottigt ibland :))..

Så visst finns det fisk här ännu, men inte många veckor till... Vattnet verkar kallt fortfarande men värms nog snabbt om det blir sol och påland igen
(utan stormvindar förstås) Ska ut några kvällar i veckan samt en eller två heldagar dessutom :)) Sedan så blir det någon kväll till veckan därpå.... Sedan så är jag nog nöjd för denna vår....

Ha det gott å Skitfiske på er....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Floot Regler vid Havsöringsfiske!? Fiske 2
Waster Ny på havsöringsfiske - tips Fiske 5
Glenn Havsöringsfiske i vattendragen i Ö-vik Fiske 4
Krille101 Bästa haspelspö för havsöringsfiske(kust)? Fiske 0
Ahvenet Upphängare vid spinnfiske Fiske 7
lsjonsson Stötte på vildsvin i Ralången, Aneby som höll på att simma över sjön vid fisketur. Fiske 4
Naturmullen Vikt på din utrustning vid tur/vandring? Fiske 14
cloud76 Rullens påverkan på kastlängd vid spinnfiske Fiske 15
Bubble Fiska från klippa vid havet – val av spö, rulle Fiske 25
cloud76 Tjocklek på nylonlina vid spinnfiske efter röding/öring/harr? Fiske 7
nille123 Fisk vid Riksgränsen Fiske 0
Fiske vid Kebnekaise Fiske 4
grodanbolle Använda flytväst vid flugfiske? Fiske 2
Avslutat1005 Havsöringsflugor vid skånekusten! Fiske 9
Tigershark Hårda regler begränsningar vid fiske? Fiske 12
Gunners Hasöringsfiske vid Billudden Fiske 0
dePaul Nödvändigheten av ståltafs vid gäddfiske? Fiske 20
Tipp Fiske vid fulufjället Fiske 1
vuogga Havsöring vid norrlandskusten... Fiske 4
frippe1976 Fiske vid Kaitumstugan Fiske 4
sauber flugor vid denna tid på året? Fiske 1
peppe_malmqvist Sportfiske vid nät och fiskrätt? Fiske 3
Jesjon Harrfiske vid kusten! Fiske 8
peppe_malmqvist Vada vid Strömparterren? Fiske 0
Fiske vid Gunnarn Fiske 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.