Havskajak med hund

• Trådstartare thwi7622@student.uu.se (Therese)
  • Start datum

thwi7622@student.uu.se (Therese)

Gäst
Är det någon som har paddlat havskajak med hund(labrador storlek)och hur löste du då problemet?

hans.friedel@kantzowska.se (Hasse)

Gäst
Oj

Jag har sett bilder på Amerikanska kanotister med hund i kajaken. Man har då byggt egna kajaker och gjort den förliga luckan större och sedan stoppat ner hunden där. Eller gjort en väldigt stor sittbrunn. Annars vet jag att man kan ha hund med sig i någon av dom tvåmans kajker som finns med mitt sittbrunn typ Trappers kajaker

Annars passar nog en mindre canadensare bra också.

Det gäller bara att man inte träffar på någon havskatt när man är ute på böljan och luftar jycken

Hasse

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

canotista54@hotmail.com (Juan Manuel)

Gäst
inte hund men katt

Har inte sett någon med hund i kajak men jag brukade ha min gamla tyvvär nu avlivdne honkatt med mig.
Hon brukade sitta eller ligga framför mig på kapellet och om det drog ihop sig och stänkte kröp hon in under kapellet och sov mellan mina ben.
Hon hade en särskild kompas som talade om när vi närmade oss land, då var hon pigg som en mört och ville upp på däck.
gamla Elsa blev bara 13 år och det blir svår att hitta en som hon min nuvarande katt vill inte sitta i kajaken på landbake ens men skam den som ger sig.Han skall bli min paddelkompis.
MVH Juan Manuel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips