Har Vy tåg blivit bättre.

Hej,
Som rubriken lyder, har Vy tåg skärpt till sig Ang natt-tågen sthlm-norrland? Funderar på att avboka efter läsning på Trustpilot. Fullsatta kupéer trotts pandemin, dygns långa förseningar, obefintlig kund kontakt, 1a klass som nedgraderas till andra klass utan toalett, allmänt ohygieniskt etc. etc.
 
Reste nyligen med dem.
Trevlig och snabb kundtjänst. Som tyvärr ger felaktig info men det gör sjs också.
Inga problem med trängsel men efter 15e juli får tågen sälja biljett till alla säten.
Lika rent och fräscht som jag är van vid.
Åkte på sittplats.

Detta är bara min personliga erfarenhet.

Lycka till med resan.

Hej,
Som rubriken lyder, har Vy tåg skärpt till sig Ang natt-tågen sthlm-norrland? Funderar på att avboka efter läsning på Trustpilot. Fullsatta kupéer trotts pandemin, dygns långa förseningar, obefintlig kund kontakt, 1a klass som nedgraderas till andra klass utan toalett, allmänt ohygieniskt etc. etc.
 
Reste nyligen med dem.
Trevlig och snabb kundtjänst. Som tyvärr ger felaktig info men det gör sjs också.
Inga problem med trängsel men efter 15e juli får tågen sälja biljett till alla säten.
Lika rent och fräscht som jag är van vid.
Åkte på sittplats.

Detta är bara min personliga erfarenhet.

Lycka till med resan.
Alright låter ju bra, var flitigt skrivande fram till maj på Trustpilot. Antog att det blivit bättre de tog ju över sträckan vid årsskiftet och sånt är ju inte alltid enkelt.
 
Min erfarenhet är att bortsett från att bokningen blivit krångligare och kundtjänsten sämre är det samma standard som när SJ körde.
(dvs slarvigt städade kupéer och halvsunkiga toaletter.)

/M
 
Min erfarenhet är att bortsett från att bokningen blivit krångligare och kundtjänsten sämre är det samma standard som när SJ körde.
(dvs slarvigt städade kupéer och halvsunkiga toaletter.)

/M
:) tack för input.

Synd att de "klimatmedvetna" politikerna inte gör något för att göra tågresandet billigare och till en upplevelse.
 
VY Nej
Ersättningsbussar på Oslo bussterminal kom ej och ingen kundservice fick åka med FLEXLINK som jag skulle rekomendera fast lite dyrare håller tider men kör dubbeldäckare som ˋbiltjuvarˋfast märktes ej om man ej tittade ut då det var helt mörkt ute.
De hjälper till med lastning på utg stationer och slut då en gubbe hoppar in i lastutrymmet.och har 2 chauförer som byts av mellan tex Oslo och Hamburg.
Att man fick tala tyska med medpassagerare var ju bra träning spec de som skulle vidare till Alperna då de talade retro remanska varianten av Tyska.
Fortfarande 2 v efter reklamation ej svar.Gick heller ej fast jag ringde runt i 40 min blev man bara hänvisad runt sist till Buss 4-you som ej har bra ryckte som skulle kört för VY var ca 5 mil räls som skulle fixas men störningar i månader.
 
Min erfarenhet är att bortsett från att bokningen blivit krångligare och kundtjänsten sämre är det samma standard som när SJ körde.
(dvs slarvigt städade kupéer och halvsunkiga toaletter.)

/M
Instämmer, krångligare och dyrare att boka, sämre anslutningar för alla oss som inte bor i Stockholm. Samma gamla vagnar som SJ körde (hyrs tydligen av Trafikverket) utan fungerande AC mm. Så rent komfortmässigt har det inte skett någon större förändring sedan jag gjorde lumpen på 1970-talet (troligen samma vagnar som fortfarande rullar).
 
  • Gilla
Reactions: hsp
onödigt att byta något som fungerar det blir ju ändå fullbokat hur dåligt det än sköts pga de skatter som sätts på drivmedel börjar lika GDR i service och underhåll tur vi slipper k-pist vid biljett kontroller
 

Liknande trådar