Förra året åkte jag nattåget Stockholm - Undersåker med sittplats, men nu när jag letar efter biljetter för samma sträcka i början av juni så finns det inga sittplatser alls. Har de slutat med det helt och hållet? Man är ju inte särskilt sugen på att betala flera hundra extra för ynnesten att sova i en obekväm säng istället för en obekväm stol.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har SJ lagt av helt med sittplatser på nattåg?
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
larsl; sa:Förra året åkte jag nattåget Stockholm - Undersåker med sittplats, men nu när jag letar efter biljetter för samma sträcka i början av juni så finns det inga sittplatser alls. Har de slutat med det helt och hållet? Man är ju inte särskilt sugen på att betala flera hundra extra för ynnesten att sova i en obekväm säng istället för en obekväm stol.
Tror de felsta gärna betalar en extra slant för att ligga ner - jag t ex. Och med tanke på fördelningen sitt/ligg/sängplatser på jämtlandståget i påskas så väljer de flesta att betala för säng/bädd på nattåget.
Hade det funnit en marknad för fler sittplatser hade det säkert hörsammats - tror inte sittvagnar är en trång sektor i påsktågtrafiken.
/Patrik, som hellre ligger än sitter och sover
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg