öringen; sa:Du klarar dig nog, se bara till att svetsa till en fin brännarmodul i rostfritt till trangiat![]()
Phuuu, tack för tipset! Trodde jag skulle bli tvungen att gå över till Älggräsvin!
öringen; sa:Du klarar dig nog, se bara till att svetsa till en fin brännarmodul i rostfritt till trangiat![]()
Mezzner; sa:(F ö har jag en Land Rover som drar mindre soppa än en spritsaab, och som inte fastnar i snön på vintern, vilket min Saab gör. )
Nordesjö; sa:Enligt bilbranschen säljs det större andel östermalmstraktorer på landsbygden än i stan.
Nirrebosse; sa:Med spritbilar blir det ännu fler getter som skall trampa samma lilla utrymme.
-PaTRiC-; sa:Mezzner; sa:(F ö har jag en Land Rover som drar mindre soppa än en spritsaab, och som inte fastnar i snön på vintern, vilket min Saab gör. )
fastnar i snön, det gör säkert min sprit-saab med, jag undviker dock att köra i snön..![]()
ping; sa:Nirrebosse; sa:Med spritbilar blir det ännu fler getter som skall trampa samma lilla utrymme.
Nähä,priten är ju en helt ny plätt med böljande Raps,och med alla jägare körandes omkring i bilen kommer rovdjuren öka och käka opp alla getter.
peter
-PaTRiC-; sa:större andel av vad, du vet att jag lever på mitt utseende och inte min snabba skalle..
Nirrebosse; sa:ping; sa:Nirrebosse; sa:Med spritbilar blir det ännu fler getter som skall trampa samma lilla utrymme.
Nähä,priten är ju en helt ny plätt med böljande Raps,och med alla jägare körandes omkring i bilen kommer rovdjuren öka och käka opp alla getter.
peter
I det här exemplet är geten det värsta rovdjuret. Det är nämligen ingen vanlig get utan jävulens get och beteshagen är hela den jämmerdal vi kallar jorden.När oceanerna kokat ur så kvävs vi alla i våra bilar oavsett drivmedel.
Okay det kan vara dags att tagga ned argumenten för mig då helt nya nivåer av profetism öppnat sig under mina fötter. Mina första lärjungar ska samlas här i Östersund ikväll. Det är inte utan att jag känner mig lite som en löpande Forest Gump. Och nej, jag saknar länk till ovanstående prognos.
Nordesjö; sa:-PaTRiC-; sa:större andel av vad, du vet att jag lever på mitt utseende och inte min snabba skalle..
...och dina starka armmuskler - glöm inte det!
Betydligt större andel av alla nysålda bilar är terrängbilar i glesbygdskommuner än i storstadskommuner.
Om 100 bilar säljs i Norsjö är 24 stycken terrängbilar.
Om 100 bilar säljs i Stockholm är 4 stycken terrängbilar.
Sverigegenomsnittet är 6 av 100. Det säljs alltså procentuellt färre terrängbilar i storstan än i resten av landet!
Källan är Bilindustriföreningen:
http://www.bilsweden.se/aktuellt_arkiv.asp?ArticleID=121