Har någon testat Mio P550?

Hej!
Jag undrar om någon har testat att använda Mio P550 som GPS? Är skärmen tillräckligt bra för att man ska se vad som pågår även i solljus? Funkar den bra som GPS (nogrann, snabb)?

Jag har en som jag nästan enbart använder i bilen för att det är röstnavigering på den.
Om solen skiner direkt på skärmen så syns det väl lite dåligt men jag upplever inte det som någon större nackdel.
Jag har hastighetskameror inladdade och det funkar ju bra på de som är inlagda i den, det blir ett himla liv på den.
En annan bra funktion är ju att en hastighetsskylt för aktuell vägsträcka precenteras på skärmen, men det stämmer tyvärr inte på alla vägsträckor.
Jag använder hastighetsvarning utan någon tolerans uppåt, och då tjatar en röst så fort man överstiger hastigheten.
Vid felkörning räknar den om mycket snabbt.
Jag köpte den för att slippa köpa en ny karta till min Garmin 60csx som jag använder vid navigering ute i terrängen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Jag har en sedan några månader, använt den mest som handdator. GPS-delen är ofta lite långsam när det gäller att hitta sin position, men sedan är den snabb, pålitlig och tappar sällan kontakten. Lite svagt ljus för sommarsol, men funkar bra i praktiken bara man skuggar den. Tyvärr har jag ingen annan GPS-erfarenhet att jämföra med.

Sedan är batteritiden kanske lite åt det korta hållet. Men trådlöst internet funkar bra! Dessvärre stödjer iaf mitt ex bara SD-kort upp till 2 GB.

Sammanfattningsvis är den en trevlig pryl och bra GPS.

.j

abjork; sa:
Hej!
Jag undrar om någon har testat att använda Mio P550 som GPS? Är skärmen tillräckligt bra för att man ska se vad som pågår även i solljus? Funkar den bra som GPS (nogrann, snabb)?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips