Har någon erfarenhet av THERM-A-REST NEOAIR TREKKER LARGE TORSO?

Inte alls tokigt! Det som saknas fylls med annat som du ändå har med dig! Du kommer bli nöjd! Jag använder ett "fullängd" men det är en kompromiss av komfort osv. Tror det kommer bli en lättvikts-vän åt dig framöver!
Du kommer nog få in många omdömen här men jag tror på det!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har samma storlek på mitt NeoAir (men mitt är gult, vad det nu är för skillnad) och gillar det skarpt. Mkt lätt och liten som en colaburk i ryggsäcken. Finns alltid något att lägga under benen om man behöver det.
Ibland kombinerar jag med Term-a-Rest Z-lite som jag sätter på utsidan av ryggsäcken för lätttillgänglighet vid raster, dagsturer etc. samt dubbel säkerhet om man får punka på det uppblåsbara (har dock aldrig fått punka de sista 15 åren på något liggunderlag, men är också extra försiktig). Med denna kombinationen får jag riktigt bra markisolering och mkt god komfort.

Ja nå väl, slänger in ett svar jag med.

Funkar alldeles utmärkt. Ryggsäcken under underbenen är perfa.
Om man vill kan man även lägga kudden (motsv.) precis utanför, så underlaget bara täcker kroppen. Ett annat plus är att inte armarna hamnar utanför, blir lite som en vanlig säng.

Mvh.
Oskar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips