Handskar för sommaren.

Hej!

Är det någon som kan rekommendera en tunn handske som kan användas under sommaren.
Man blir ju blöt om händer och fingar och efter någon timma börjar man få uppluckrad hud.
Så det hade vart fint att hålla händer och fingar torra så länge det går.
Antar att det är något som skall andas lite etc. Det handlar om dagsturer i åar och småsjöar under vår/sommar.
 
Personligen har jag inga problem med blåsor och skav vid kajakpaddling. Kanske beror det på att jag cyklar mycket och har lite tjockare hud motsvarande greppet runt paddeln. Den som får blåsor i tumgreppet kan använda t ex skavsårstejp typ leukoplast. Handskar tycker jag mest är i vägen och är de täta bildas fukt inuti. Du kan se gamla handsktrådar nedan.

Thure
 
Tack!
Skavsår är kanske inget stort problem men russinhuden som blir när det blir för blött
är desto mer störande. Kikade igenom trådarna och det är kanske som du säger att man flyttar problematiken in i en tät handske istället.
 
Jag gillar Nrs med avklippta fingerspetsar. Vet inte modell, men den vanliga som finns överallt. 100-200 spänn. Utan handskar får jag skavsår.
Jag och övriga familjemedlemmar som paddlar använder samma NSR guide handskar för sommarbruk, alla nöjda utan blåsor. Jag har också ett par NSR hela handskar för vår/höstpaddling.
 
Med droppringar på paddeln så har jag inga problem med att händerna blir blöta. Blåsor och skav kan man förebygga som Thure nämner.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.