Handhållna GPS:ar

Köpte en Magellan Triton 200 i våras , och grejen är den att jag har väldigt svårt att bli kompis med den. Frågan är den : är den "krånglig" eller är det bara jag som är dum? De dyrare av Garmins modeller, är de bättre och lättare att handha eller?

Stefan

Köpte en Magellan Triton 200 i våras , och grejen är den att jag har väldigt svårt att bli kompis med den. Frågan är den : är den "krånglig" eller är det bara jag som är dum? De dyrare av Garmins modeller, är de bättre och lättare att handha eller?

Stefan

Det är väl som med olika mobiltelefoner...man vänjer sig även om det är krångligt i början att hitta rätt.
är man van vid Garmins upplägg så är det ju relativt enkelt att hitta rätt i de olika modellerna trots att det är pekskärmar och hjul att snurra på.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Stefan

Hej!

Tror nog att det i de flesta tester jag har läst getts ett omdöme som att Garmin allmänt har lite mer användarvänliga GPS:er än Magellan, medans Magellans kartor ofta anses lite bättre, men samtidigt dyrare! Tror även att Garmin har GPS:er med lite längre batteritid än Magellan.

Men det finns säkert andra som tycker och vet annat..

Mvh!

Hej!

Tror nog att det i de flesta tester jag har läst getts ett omdöme som att Garmin allmänt har lite mer användarvänliga GPS:er än Magellan, medans Magellans kartor ofta anses lite bättre, men samtidigt dyrare! Tror även att Garmin har GPS:er med lite längre batteritid än Magellan.

Men det finns säkert andra som tycker och vet annat..

Mvh!

Fast när det gäller just Triton 200, så är ju kartutbudet begränsat till just baskartan. Vet i katten vems baskarta som är minst katastrof, Garmins eller Magellans....

Dock har det kommit ny mjukvara till Triton-familjen. 1.94 heter den senaste mjukvaran för Triton 200 http://www.magellangps.se/market/market.htm
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips