Hållbar "ultralätt" vandring?

Klart det är så de flesta börjar ju i tonåren med ärvda, läs rejäla och tunga grejor, lär sig efterhand och har så småningom en om inte UL så i varje fall en kilolättad utrustning. Sen har vi ju den undergruppen som måste skrävla med att de gått med basvikten si och så. Det är givetvis dem som triggar de som bara har en 30 kg utrustning mest och för att nyttja den lägger pengar på resor och mat.
.
 
Har inte orkat läsa igenom tråden, men en aspekt är ju att ultralätt-packare också kan vara minimalister, dvs det lättaste är ju det som man inte har med sig. Dvs färre prylar
 
Har inte orkat läsa igenom tråden, men en aspekt är ju att ultralätt-packare också kan vara minimalister, dvs det lättaste är ju det som man inte har med sig. Dvs färre prylar
Påminner mig om första gången min son skulle med upp som 8-åring, jag sa vad han behövde men lät honom packa själv, han tog den enkla vägen och gick till sin mamma varpå väldigt mycket extra saker inkluderades. Min son förstod snabbt konceptet av minska antalet saker när jag förklarade att han bär själv varje dag och hela dagen :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
David E Skador på naturen Vandring/Cykling Miljöpåverkan 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.