Hal luftmadrass

Jag gjorde i mitt tycke ett kap våren -04 när jag köpte en luftmadrass med 5 eller 6 kanaler och en dubbelverkande pump på rea hos stadium för 149 kr.
Både pump och madrass funkar kanon, tar liten plats i packningen och har acceptabel vikt.

Nu till problemet, ytan på luftmadrassen är hal så om man ligger i lite lutning glider man så sakta av...
finns det något tipps om hur man kan öka friktionen?
Har redan hört tips typ: Köp ny, använd kardborre band, dubbelhäftande tejp osv från "roliga" vänner...
 
Har hört talas om folk som använt små klickar av liquisole eller likannde på thermarest för att öka friktionen. Naturligtvis låter du det torka innan du lägger dig på...

/Andreas
 
En lösning som funkar när inte ökad vikt är ett problem,
är att trä ett påslakan över madrassen. Dels slipper man åka kana och dels blir det komfortablare. Men det väger ju 2 hg eller nåt.

/Patrik
 

avslutad210712

Gäst
Personligen tycker jag att det är ett problem att man inte bara glider med sovsäcken utan hela madrassen ger sig iväg om det lutar lite där man tältar.
 
Jag har McNett Silnet Silicone på mina thermarest, fungerar mycket bra. Små droppar utspridda på undersida och översida gör att de inte halkar på tältbotten och sovsäcken inte glider av.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.