Haglöfs Zensor 1s

Hej

Jag funderar på att köpa en ny sovsäck till sommarens fjällvandring. Jag har tittat på Haglöfs Zensor 1s. Vikt(990g) , pris (1299:) och temperatur (0 komf herr/-15 extrem) är ser bra ut. Jag har dock inte sett några recensioner eller hört någon som använt den.

Är det någon som äger/har använt den här säcken och kan ge några kommentarer?

(Alternativet jag tittat på är En Marmot Never Winter (1799:- -1 komf/-15,3ext, 880g). Dom verkar hyfsat likvärdiga bortsett från 500 kronor och ett hekto.)

Något

Av dessa två alternativ skulle jag absolut välja Marmotsäcken av två skäl, den är något varmare och något lättare!
Att den råkar vara något dyrare gör ju bara att plånboken blir något lättare.;) Ursäkta ordvitsandet, men jag menar vad jag säger:cool:

God tur!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fanns för en vecka sen, iaf...

Haglöfs Zensor 1 fanns på Igor sport (Sthlm) för 450 bagis, bara ett tips i allmänhet. Har ingen aning om det fanns flera storlekar eller nåt...

valdemar

Köpte en dylik Z5 till flickvännen idag för 600:-, det fanns ett 10tal kvar av z1, och en handfull av z5 (alla 175cm vänster utom en vilken var höger 195)

För arkivet: Det blev Marmotsäcken. Efter nio dagar i Sarek är jag mycket nöjd med valet. Liten och lätt. Vi hade inte väl inte något riktigt oväder men även de kallaste kvällarna var den snarare för varm. Rekommenderas!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips