Haglöfs Twin Peak

• Trådstartare www.fabianson@hotmail.com (Fabbe)
  • Start datum

www.fabianson@hotmail.com (Fabbe)

Gäst
Hej! Jag är på gång att köpa ett fjälltält för vår-höstbruk. Har tittat på Twin Peak, upplever att ytter o innertält på vissa ställen ligger för tätt (kortsida).
Tacksam för alla synpunkter.

Tack på förhand, Fabbe

Twin Peak är bra

Jag äger ett Twin Peak som jag är mycket nöjd med. Har inte haft problem med dukanliggning. Största problemet är ventilationen av innertältet; fotändens innertältsventil är för liten. Märks mest varma sommardagar. Ventileringen mellan dukarna är bra eftersom yttertältsventilerna är stora.

Läs mitt utförliga omdöme:
http://wwww.molekyl.com/uteplatsen

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Titta efter något hilleberg

Hilleberg kan du lita på. Går ej sönder. Mycket bättre stolpar Easton 8059 (standars på många) som klara det mesta. Haglöfs ok, men det går sönder och kommer att slitas på ett helt annat sätt. Haglöfs lever på konsumtion, Hilleberg på sitt goda rykte. Jag är så nöjd med mina två hillebergtält så att jag kan gå åt. Har haft fjällräven, och haglöfstält. Enkelt så har jag slängt pengarna i sjön. Tyvärr.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips