Haglöfs Topo

Ska köpa en ny ryggsäck i 65liters-modell. Haglöfs Topo är den säcken som imponerat (förutom vikten) och passar min längd bäst (190cm).

Men när jag kollat på ryggsäcken i butik, så kan jag inte hitta något regnskydd till den. Någon som vet vart regnskyddet sitter på den säcken??
Inte ens dom som jobbade i butiken visste var det satt!!

Och är det någon som har några andra tips på en bra vandringsryggsäck?? Jag har redan sorterat bort Lundhags V8, Fjällrävens Råstu och Haglöfs SEC!!!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kolla Osprey, Gregory respektive MacPac, är själv lite sugen på en rygga av det senare märket.

Jag har tittat & klämt på många ryggor genom åren. Den jag fastnat för är Macpac Glissade för 1) den är slitstark & regntålig 2) har inte en massa detaljer som kan gå sönder men är ändå följsam i höftbältet mm 3) sitter perfekt 4) är prisvärd och 5) har vettig vikt. Du får mycket säck för pengarna med andra ord och du lär inte slita ut den i första taget. Men prova först är alltid det bästa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips