Haglöfs Lim 35

Köpte Haglöfs lim 35 för att ha när jag springer, men jag har inte riktigt bestämt mig om jag gillar den eller ej.. jag stör mig på ramen, den ligger så nära huvudet att det känns som jag måste springa med skallen lite framskjutet hela tiden. lyfter jag upp axelremmarna så ramen kommer längre ner så hamnar höftbältet för långt ner. och så är höftbältet lite för stort tycker jag. Fast jag kasnke ställt in den fel? Har inte speciellt mkt erfarenhet på området. Hur hårt har ni höftbältet om ni springer med ryggan? Som det är nu "guppar" den lite, dvs sitter inte helt tajt mot ryggen. Kan man böja aluminiumramen något bakåt utan att förstöra ryggsäcken?

/nybörjaren

Fibbla E-tuna; sa:
Köpte Haglöfs lim 35 för att ha när jag springer, men jag har inte riktigt bestämt mig om jag gillar den eller ej.. jag stör mig på ramen, den ligger så nära huvudet att det känns som jag måste springa med skallen lite framskjutet hela tiden. lyfter jag upp axelremmarna så ramen kommer längre ner så hamnar höftbältet för långt ner. och så är höftbältet lite för stort tycker jag. Fast jag kasnke ställt in den fel? Har inte speciellt mkt erfarenhet på området. Hur hårt har ni höftbältet om ni springer med ryggan? Som det är nu "guppar" den lite, dvs sitter inte helt tajt mot ryggen. Kan man böja aluminiumramen något bakåt utan att förstöra ryggsäcken?

/nybörjaren

Min löparryggsäck KIMM 35L saknar ram. Kan du inte bara rycka bort den?

Jag har två lägen: antingen mycket tajt och då sitter höftbältet snarare på magen än på höften. Detta läge när jag har väldigt lite i säcken, då rör den sig minimalt.

Läge två, fullmatad säck: då hänger den ganska löst och guppar fram och tillbaka på ryggen i jämn takt, jag tycker att det känns bättre när den är tung. I detta läge sitter höftbältet på höften men ganska löst.

Egentligen kanske det vore bäst med ngn slags löparväst typ Lundhags multisportsäck, som fördelar vikten på både bröstkorg och rygg, men ovanstående fungerar med KIM-säcken...

Som sagt, testa att rycka ramen och kör utan.

Häls,

//J

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips