Haglöfs crag- bra skor?

Hej letar efter en schysst sko, främst för användning nu i höst och vår och att ha såväl som vid lättare vandring i fjällen som skogspromenader och på stan :)
Tittat på Haglöfs crag q, någon som använder Haglöfs crag skor och som har erfarenhet ifrån dessa? Fungerar sulan bra- den formbara som först ska värmas i ugnen? Dessa skor är ju vattenresistenta, hur bra fungerar dom i blöta marker ( tänker mer om jag passerar någon myr, det är blött efter regnskur i gräs, mossa osv) när dom är endast vattenresistenta? Hur bra andas dom, blir dom mycket varma inuti på sommaren?

Jag har ett par Crag med GoreTex-foder och de funkar kanon. Passformen är skön och värmeformningen av sulorna håller vad det lovar. Vad mesh-varianten utan GT-foder tål i vattenväg törs jag inte svara på dock men jag gissar på att vattenresistensen där är rätt minimal om endast textil skyddar foten.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.