Haglöfs Camp Lite?

Hej!
Jag tittade runt lite på sovsäckar och tänkte egentligen köpa en standard billig från Clas Ohlsson eller dylikt men såg nu att Stadium rear ut en Haglöfssäck för 499: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/sovsackar/093534/haglofs-camp-lite

Är det någon som har några erfarenheter av denna?
Hittar den inte på Haglöfs hemsida så antar att det är en gammal modell som säkert legat på lager ett tag därav rean (påverkas sovsäckar av att ligga på lager?).

Jag ska egentligen ha sovsäcken till festival nu i sommar så en skiten för 200kr skulle räcka väl men om man bara behöver läggat till 300 för en något bättre sommarsäck så vore det ju trevligt.

Camp Lite dök upp i Haglöfs utbud för nästan 20 år sedan och har sedan dess gjorts i nya upplagor med jämna mellanrum. Den säljs som en camping och festival sovsäck och har ofta funnits med i olika paket.

Jag tror inte du behöver oroa dig för att säcken legat speciellt mycket längre i lager än andra sovsäckar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips