Sovsäck Haglöfs Camp Lite

Hej.
Jag tänkte höra vad ni tror om denna sovsäck. Tanken är att vandra i sommar klimat alt. sen vår, tidig höst. Tänkt att jag ska sova i tält med ett självuppblåsbart liggunderlag från mckinley
Ska passa vandring för ca 1-5 dagar .

Haglöfs Camp Lite
* Sommarsovsäck.
* Extrem temp: 0°C.
* Limit temp: +3°C.
* Komfort temp: +7°C.
* Vikt: 1150 g.
* Mått: 225x80/75x48 cm.
* Syntetfyllning.
Pris 499:- (finns på stadium)

Om ni har några andra förslag till denna så mottags de gärna, De får gärna ligga i samma prisklass.

Mvh Pontus

sommarsovsäck

Du skriver inte var du skall vandra men i fjällen kan det bli kyligt även mitt i sommaren. Vår och tidig höst kan i södra sverige också vara kalla. Att ange en temperaturgräns för en sovsäck är svårt och därför har tillverkarna börjat ange flera olika gränser. Jag har själv en sovsäck ungefär motsvarande ditt förslag. jag använder den under sommarturer i skåne och innomhus. för sommarfjäll, vår och tidig höst hade jag valt en något varmare säck. Valet står, som oftast, mellan vikt/packvolym och pris i förhållande till antal grader.
Lycka till och trevlig tur!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Platser jag främst tänkt vandra på är än sålänge runt sörmlandsleden. men det är klart att fjällen finns i åtanke. Men pga min familje situation, 2 små barn, så får det nog vänta några år med fjällen.
Tips på någon bra, relativt billig 3-sässongs säck är också intressant. Eftersom jag själv är oerfaren av fjällvandring så har jag svårt att veta på vilken nivå jag ska lägga mig ang sovsäck

Har tittat lite på snugpak som finns på addnature men är osäker över kvaliten på dem.
Egentligen är väl en dunsäck det bästa att köpa men då springer också 100-lapparna iväg.

Mvh Pontus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips