Sovsäck Haglöfs Camp Lite

Hej.
Jag tänkte höra vad ni tror om denna sovsäck. Tanken är att vandra i sommar klimat alt. sen vår, tidig höst. Tänkt att jag ska sova i tält med ett självuppblåsbart liggunderlag från mckinley
Ska passa vandring för ca 1-5 dagar .

Haglöfs Camp Lite
* Sommarsovsäck.
* Extrem temp: 0°C.
* Limit temp: +3°C.
* Komfort temp: +7°C.
* Vikt: 1150 g.
* Mått: 225x80/75x48 cm.
* Syntetfyllning.
Pris 499:- (finns på stadium)

Om ni har några andra förslag till denna så mottags de gärna, De får gärna ligga i samma prisklass.

Mvh Pontus

sommarsovsäck

Du skriver inte var du skall vandra men i fjällen kan det bli kyligt även mitt i sommaren. Vår och tidig höst kan i södra sverige också vara kalla. Att ange en temperaturgräns för en sovsäck är svårt och därför har tillverkarna börjat ange flera olika gränser. Jag har själv en sovsäck ungefär motsvarande ditt förslag. jag använder den under sommarturer i skåne och innomhus. för sommarfjäll, vår och tidig höst hade jag valt en något varmare säck. Valet står, som oftast, mellan vikt/packvolym och pris i förhållande till antal grader.
Lycka till och trevlig tur!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Platser jag främst tänkt vandra på är än sålänge runt sörmlandsleden. men det är klart att fjällen finns i åtanke. Men pga min familje situation, 2 små barn, så får det nog vänta några år med fjällen.
Tips på någon bra, relativt billig 3-sässongs säck är också intressant. Eftersom jag själv är oerfaren av fjällvandring så har jag svårt att veta på vilken nivå jag ska lägga mig ang sovsäck

Har tittat lite på snugpak som finns på addnature men är osäker över kvaliten på dem.
Egentligen är väl en dunsäck det bästa att köpa men då springer också 100-lapparna iväg.

Mvh Pontus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips